esmaspäev, 20. juuni 2016

Amazonase vihmametsad


Kuu loojumine hommikusse udusesse vihmametsa


Minu väike Ford hotelli ees

Tavaline nähtus vihmametsas - ahvid puu otsas
Unustasin vist Manaus´i jõudmisel kirjutada, et rentisin ka siin auto. Nimelt kui ma lennuväljal küsisin taksojuhtide käest, kui palju maksab sõit hotelli, siis nad küsisid 75 reali. Pisike rehkendus näitas, et edasi tagasi 150 reali pluss kohapealne transport ja liikumise piiratus. Otsustasin rentida 290 realiga auto kolmeks päevaks. Ja vihmametsa sõiduks kulus see marjaks ära. Manaus on kõikidel majadel kõrged plangud ja nende peal elektripiirded, sest ahve on siin tõsiselt palju. Kui minna ükskõik kus kohas metsa, siis mõnda ikka kohtab. Täna ei saa ahvifotot panemata jätta, sest muidu on kirjeldus vihmametsast poolik.

Vihmametsatee, kuhu minu auto sõita ei saanud
Ega need vihmametsad midagi erilist olegi. Lihtsalt väga tihe mets koos suure taime-, putuka- ja loomakooslusega. Minu käik vihmametsa eriti ei õnnestunud. Taimi nägin, mõnda putukat ka ja paari lindu. Loomadest aga ainult ahve. Sain aru, et autoga mööda teed sõites ikka vihmametsa ei avasta. Korra pöörasin ka teelt kõrvale, kuid siis oleks peaaegu auto porilompidesse ära uputanud ja pidin tagurdama teele tagasi. Kuid eks ma mõne linnu sain ikka videosse. Need olid laisad, ei tahtnud liigutada, kuid kui ma kaks plaksu tegin, siis hakkas neil kiire. Just selliseid linde oli taevalaotuses palju. Kas keegi teab, mis lindudega tegemist?


Imelikud sipelgad, suure peaga
Loomulikult oli taimestik ja loodus väga maaliline. Tegin hulgaliselt fotosid kenadest liblikatest ja sipelgatest, kes polnud üldse meie sipelgate moodi. Nimelt oli neil suur pea ja väike tagaosa, meie omadel aga täpselt vastupidi. Ja kui ma nende lõugasid nägin, siis hakkasin hoolikalt vaatama, kas mõni minu jalga ei taha näksata. Üldse tundub, et vihmametsa kõige ebameeldivamad olevused on putukad. Neid zika´ses (loe pinises)  minu ümber pidevalt mitmeid. Kuid hammustada ma eriti ei saanud, vist ikka naise antud putukatõrjevahend aitas (eestimaine ja looduslik). Panen siia lõppu ühe video liblikatest.


Kolme kilomeetri pikkune sild üle Rio Negro
Tagasi linna sõites ületasin selle kolme kilomeetri pikkuse silla, mis viib üle Rio Negro. Võimas sild. Eile sõitsin selle alt kaks korda läbi, täna aga sellest üle jälle kaks korda. See sild valmis alles 2011 aastal, lugesin ma silla juures asuvalt sildilt. Muud ma aru ei saanud, kuid aastaarv on enamuses keeltest sarnane.
 
Ja lõpetuseks Manaus´t - üks olulisemaid majandusharusid (turismi ja metsanduse kõrval) siin on naftapuuraugud. Nimelt on Amazonase põhjas palju naftat, kust tuleb Brasiilia põhiline naftatoodang. Jões on hulgaliselt naftaplatvorme, kust pumbatakse nafta otse kaldale. Mina nägin neid kümmekond, kuid kindlasti on see vaid osake puuraukudest.

Täna öösel lendan Tšiilisse. Kui Manaus oli kõikidel päevadel +31 ... +33 kraadi, siis Tšiilis saab olema öösiti 3 kuni 7 kraadi sooja päeval 16 kuni 20 kraadi, vähemalt nii andis mulle ilmateade andmeid. Vähemalt vihma pole. Ah jaa, eile sain oma esimese vihmasagara osaliseks ... kui me vihmametsa ujuvplatvormil lõunat sõime, siis tuli paras sorts vihma. Aga kui lõuna söödud, oli ka vihm läbi. Amazonas on nii suur jõgi, et ühes ääres sajab ja teises paistab päike.
Naftaplatvorm Amazonasel

Naftaplatvorm koos torujuhtmetega kaldale
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar