teisipäev, 28. juuni 2016

Las Vegas ... hmm?



Sellise nimega tänaval ja sellises kohas küll ei tahaks elada
Olen Las Vegases ja pean tunnistama, et tänase päeva kõige toredam pole mitte Las Vegas vaid hoopis sõit siia. Hakkasin hommikul Bakerfieldist tulema ja olin pärast mitmeid peatusi kella kahe ajal Las Vegases. Tee kulges läbi preeria kus polnud mingit elu peale mõnede põõsaste ja rohu. Väljas oli 42 kraadi sooja ja kõik paistis nii kuivanud olevat. Panen siia mõned filmid preeriast läbisõimisest ja üle mägede sõitmisest ja oaasi ehk viljakasse orgu jõudmisest. Vaadates neid mõelge, et räägitakse meie väiksesest asustustihedusest - samas kui sellistes kohtades on üks bentsujaam viiekümne kilomeetri peale ja muud ei midagi. Käisin ühes linnas nimega Brastow sees ka. Kui meil lauldakse depresiivsetest Eesti väikelinnadest, siis minu arust see laul sobib väga hästi ka USA väikelinnadele. Selle üldistuse teen ma kahe USA ringreisi põhjal 2013 külastasin idapoolseid osariike, nüüd läähepoolseid ja seis on sama mõlemis. Väikelinnades on tühjad poed (siltidega rendile anda), tühjad tänavad ja väsinud inimesed. Kurb on neid vaadata. Ma ei saa aru, mis USA õitsevast majandusest meil räägitakse?
 
Kasiino, kus mina oma raha lagedaks lõin
Erinevad lõbustusasutused Las Vegases
Kuid lõpuks jõudisin Las Vegasesse. Minu arvates koosneb see linn ainult kasiinodest, hotellidest, toidukohtadest ja muudest lõbustusasutustest. Mööda linna sõites ei näinud midagi muud. Käisin ka kasiinos ja mängisin oma planeeritud raha maha. Ei olnud lõbus ega mingit muud tunnet ka polnud. Ei saanud raha poolest rikkaks ega jäänud oliliselt vaesemaks. Ainult kogemuse võrra rikkamaks sain. Nägin neid inimesi, kes kasiinos olid. Ma mäletan aega, kui ma veel ise olin sage kasiinokülastaja, see oli üle 15 aasta tagasi. Võiks öelda, et pole vahet, kas kasiino on Eestis või Las Vegases, kas külastajad on eestlased, jaapanlased, ameeriklased või eiteakes. Ikka on kasiinos kahte tüüpi inimesi - ühed kes tulevad sinna lootuses rikkaks saada ja kellest enamus laostub mängides täielikult (nii rahaliselt kui moraalselt), neid kutsutakse kasiinosõltasteks ja teine grupp inimesi, kes tulevad sinna lõbutsema ehk oma raha laiaks lööma. Viimasetele on mõeldud ka Las Vegases erilisi lõbustusi lisaks kasiinole nt. meeste klubid ja mazöörid ja tantsud ja ... Esimene grupp ei pööra neile lõbustustele tähelepanu või kui ehk ainult siis, kui nad on korraks suurema summa võitnud, kuid teine grupp naudib seda elu täiega. Tegin väikese filmijupi ka kasiinost seest, kuid ega seal tohtinud filmida.  Mina muide ei kuulu vist kumbagisse gruppi, mul oli lihtsalt igav seal. Kunagi ammu kuulusin esimesse gruppi ... kahjuks. Pärast kasiinoskäimisest loobumist aastal 2001 augustis
kirjutasin ühe jutukese "Mänguri hing". Kui Eestisse tagasi jõuan panen selle jutukese käesoleva blogi juurde. Õpetlik lugemine.
 
Öösel on Las Vegas ilus värviline ja vilkuv. Kahjuks ei jäänud fotod eriti kvaliteetsed. Limusiinid, mis seal ringi sõitsid, olid ikka väga pikad ja toonitud klaasidega. Linnapildis domineerisid ainult lõbustusasutused nagu ma juba enne kirjutasin. Kuid mina tulin hotelli tagasi ja asusin planeerima homset päeva - Suure Kanjoni külastust. Las Vegas on nüüd nähtud. Igav jutuke tuli ... vabandan.
 
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar